Vzdělávání pedagogů

Jedna z našich hlavních priorit. Svět kolem nás se rychle mění a my na tyto změny chceme pružně reagovat. Naším cílem je vytvořit ve škole bezpečné a přátelské prostředí, kde se žáci, učitelé i ostatní zaměstnanci navzájem respektují a slušně spolu komunikují. Kde jinde by se lidé měli učit společně diskutovat, naslouchat jeden druhému, argumentovat a spolupracovat?

Škola jako podnětné a kreativní prostředí

Ve výuce se hodláme zaměřovat na rozšiřování a podporu klíčových kompetencí namísto zbytečného biflování, jednotlivé vzdělávací oblasti chceme v co největší míře propojovat, abychom byli schopni vytvořit pro žáky jasný a srozumitelný kontext.

Škola by se měla stát podnětným a kreativním prostředím, které provokuje žáky k přemýšlení, zkoumání a bádání. Učitel by měl být žákovi v tomto směru průvodcem, na něhož se může kdykoli obrátit. Žáky chceme vést k co největší samostatnosti a zodpovědnosti.

Zcela zásadní je pak poskytování kvalitní zpětné vazby. Jdeme cestou formativního hodnocení s jasně stanovenými kritérii, důrazem na sebehodnocení a vzájemné hodnocení žáků.

Vzdělávání pedagogických pracovníků plánujeme s ohledem na výše zmíněné. Vše je samozřejmě doplňováno odborným studiem v rámci jednotlivých aprobací, důležitý je pro nás i anglický jazyk.

Naši pedagogové prošli společně v posledních dvou letech následujícími kurzy:

  • T.E.T. Škola bez poražených – kurz efektivní a férové komunikace bez poražených
  • Formativní hodnocení 1 a 2 (Edukační laboratoř)
  • Wow!English – série metodických školení
  • Začít spolu: Aby učení dávalo smysl a přinášelo radost – metodické školení
  • Hejného metoda na 1. stupni ZŠ – metodické školení