Vzdělávání pedagogů
Jedna z našich hlavních priorit. Svět kolem nás se rychle mění a my na tyto změny chceme pružně reagovat. Naším cílem je vytvořit ve škole bezpečné a přátelské prostředí, kde se žáci, učitelé i ostatní zaměstnanci navzájem respektují a slušně spolu komunikují. Kde jinde by se lidé měli učit společně diskutovat, naslouchat jeden druhému, argumentovat a spolupracovat?
Škola jako podnětné a kreativní prostředí
Ve výuce se hodláme zaměřovat na rozšiřování a podporu klíčových kompetencí namísto zbytečného biflování, jednotlivé vzdělávací oblasti chceme v co největší míře propojovat, abychom byli schopni vytvořit pro žáky jasný a srozumitelný kontext.
Škola by se měla stát podnětným a kreativním prostředím, které provokuje žáky k přemýšlení, zkoumání a bádání. Učitel by měl být žákovi v tomto směru průvodcem, na něhož se může kdykoli obrátit. Žáky chceme vést k co největší samostatnosti a zodpovědnosti.
Zcela zásadní je pak poskytování kvalitní zpětné vazby. Jdeme cestou formativního hodnocení s jasně stanovenými kritérii, důrazem na sebehodnocení a vzájemné hodnocení žáků.
Vzdělávání pedagogických pracovníků plánujeme s ohledem na výše zmíněné. Vše je samozřejmě doplňováno odborným studiem v rámci jednotlivých aprobací, důležitý je pro nás i anglický jazyk.
Naši pedagogové prošli společně v posledních dvou letech následujícími kurzy:
- T.E.T. Škola bez poražených – kurz efektivní a férové komunikace bez poražených
- Formativní hodnocení 1 a 2 (Edukační laboratoř)
- Wow!English – série metodických školení
- Začít spolu: Aby učení dávalo smysl a přinášelo radost – metodické školení
- Hejného metoda na 1. stupni ZŠ – metodické školení